Kapten Kryp & skeppohojen

Skeppohojen är en amfibiecykel som tar sig fram med hjälp av ren muskelkraft och flyter som en liten dröm över världshaven. På flaket får besökare träffa olika djur som Kapten Kryp lärt känna under sina resor. En och annan sång dyker även upp lite här och var under föreställningens gång. Denna dunderhoj kommer kittad med allt som man kan tänkas behöva för nya härliga cykeläventyr. 

Fakta om föreställningen:

Speltid: 1 timme.

Publik: Inget maxtak, tanken är att besökare kan komma och gå under föreställningen.

Passar för åldern 3-9 år

Ingen el behövs.

Scenmått: Skeppohojen är 270 cm lång och 106 cm bred.

Byggtid: 2,5 h Nedmontering: 1 h

Pris: 15000 kr per föreställning. Kostnad för resa tillkommer med 11.50 kr/km.

Kontakta mig om du vill ha mer information eller en offert.

Föreställningen ingår i  kulturkatalogen väst, vilket innebär att det finns möjlighet att ta del av en 50-procentig subvention för föreställningen och hela resekostnaden. Ta kontakt med din kommuns kultursamordnare för att se om din verksamhet kan ta del av arrangörsstödet. För mer information och kontaktuppgifter till Västra Götalands kultursamordnare klicka på följande länk :

https://www.vgregion.se/f/kulturutveckling/regional-utveckling-och-tjanster/barn-och-unga/kulturkatalogen-vast/det-regionala-arrangorsstodet/

Förskolor och skolor kan ansöka om skapande skola-pengar från Kulturrådet. All information om hur ansökan går till hittar du på Kulturrådets hemsida :

http://www.kulturradet.se/sv/Skapande-skola/

 

 

De två jättelandsnäckorna Herman & Afrodite är med på flaket. Här spanar Herman in två svenska hermafroditer som parar sig.

Skeppohojen kan korsa hav och snårig terräng. Den har varit med om en hel del strapatser sedan Kapten Kryp fyndade den på en skrot.

I fören är det en stor rhododendronbuske med vandrande pinnar i, som besökarna får utmana sig själva i att försöka hitta.

Att stå öga mot öga med en vandrande pinne så pass stor som den här arten kan pirra till lite i magen. 

Barnen får med sig ett klistermärke mot reklam, så att de kan rädda träd och hjälpa naturen direkt när de kommer hem.